Eesti Njingma kutsub osalema budismi entsüklopeedia täiendamisel !
Eesti Njingma Budismi Entsüklopeedia (ENBE) on toiminud aastast 2005 ning vajab nüüd abilisi - vabatahtlikke entsüklopeedia täiendamiseks ja uuendamiseks. Projekti autoril Vello Väärtnõul on alates 2012.aastast käsil väga mahukas Hiina Budismi Entsüklopeedia projekt ning iga abikäsi entsüklopeediate - nii eesti keelse kui inglise-hiina keelse entsüklopeedia arendamisel on teretulnud. 27-29 Septembril tutvustati Eesti Njingma andmebaase ka PNC (Pacific Neighborhood Consortium) teaduskonverentsil Macau ülikoolis, kus sel aastal olid peateemadeks andmebaasid ja informatsiooni edastamine avalikel veebilehtedel.
Kui soovid kaasa lüüa ENBE arendamisel, võta julgesti ühendust meie administraatoriga: admin@chinabuddhismencyclopedia.com

5 . need, kes peavad kinni mungatõotustest

From Eesti Njingma Budismi Entsuklopeedia
Jump to: navigation, search


Kangyur.jpg
Kyabj chhi-md rigdzin rinpoche.jpg
Munksauaga.gif
Munk-sunset.jpg
NAMO GURU MANJUGOŚAYA

(4)
Need, kes peavad kinni mungatõotustest ja/kelle Guru / on ilmalik või aastailt noorem,
tehku /avalikult/ kummardusi näiteks tema




tekstide poole, et vältida arusaamatusi. Omas
meeles aga /kummardugu oma Guru jalge ette/.

5
Mis puutub /oma Guru / teenimisse ja tema vastu
austuse ülesnäitamisse, näiteks allumine sellele,


mis ta ütleb, tõusmine, /kui Guru tuleb/
näoga tema istme poole olemine - seda tuleb


teha ka neil, kes peavad mungatõotusi ja
/kelle Gurud on ilmalikud või neist nooremad/.

_______._______


/Avalikult/ hoidu maani kummardamisest ja kõrgetest
austusavaldustest /Guru jalgade pesemine/.


Üks mungaskonna (Sangha ) juhiseid on, et mungad ja nunnad ärgu kummardugu ilmalike ees.

Ülalöeldust järeldub, et avalikkuses väldi oma gurude selliseid austusavaldusi, mis võiksid tavajuhistele allujais tekitada arusaamatust ja hukkamõistu.

Õige on kummardada tekstide või Buddha kujutiste poole, mis on guru lähedal, pöördudes omas meeles austusega guru poole.



Näiteks vaidlesid teineteisega sageli suured õpetajad Chandragomi ja Chandrakīrti.

Esimene oli ilmalik, teine aga munk.

Ühel päeval kutsus Chandrakīrti Chandragomī oma kloostrisse.

Ta tahtis korraldada protsessiooni kõigi munkadega, kuid ilmalik õpetaja vaidles vastu, et kohalikud linnaelanikud peaksid seda veidraks.

Chandrakīrti palus tal mitte muret tunda.

Ta pani Mañjuśrī kuju kõrgele troonile ja protsessioonis kandis üks munk Mañjuśrīd just Chandragomī ees.

Kõik inimesed arvasid, et rituaal toimub Mañjuśrī, kõigi virgunute tarkuse kehastuse auks, ja nii vältisid mungad halba suhtumist.



Kuigi hoidumine austusavaldustest ja nende kaudne kasutamine on sageli vajalikud seetõttu, et arvestatakse teiste inimestega, peab järgija guruga kahekesi olles kinni

pidama kõigist gurule pühendumise reegleist, ükskõik mis seisusest ta guru on.

Aga üldist austus, näiteks püstitõusmist, kui guru siseneb, tuleb alati üles näidata.

6

Selleks, et ei Gurul ega järgijal oma ausõnast


taganeda ei tuleks, peab eelnevalt toimuma


vastastikune läbikatsumine, /et kindlaks


määrata, kas mõlemad/ on Guru -järgija suhteks

valmis.


Tantrapühenduste puhul antakse hulk tõotusi mitte kunagi katkestada praktikat ja rituaale, mis on vaimse edasiarenemise tarvis põhilised.

Järgija annab ausõna mitte kunagi taganeda tõotustest, näiteks kujustada alati oma gurut lahutamatuna


meditatsioonijumalustest, kelle praktikasse teda on pühendatud.

Sellistel jumalustel nagu gurudelgi on kõigi virgunutega sama, valgustatud loomus.

Erinev on vaid füüsiline aspekt, milles nad on kehastunud.


Ka guru on andnud ausõna, et ta kunagi ei ava tantrasaladusi neile, kes ei suuda neid mõista ega hoida.

Nii nagu lõvipiima ei pea hoitama savikannus, nii ei või ka tantra sügavaid ja võimsaid vahendeid usaldada neile, kes ei ole selleks veel valmis.

Kui sellise tõotuse andnud guru või järgija peaks oma sõnast taganema, ei suuda ta jõuda oma eesmärgini, ning on sunnitud kannatama väga tõsiste õnnetuste käes, mis on säärase taganemise tulemus.

Nõnda on äärmiselt oluline, et guru -järgija suhte loomisele eelneks põhjalik vastastikune läbikatsumine.



Läinud aegadel pidi pühenduse saamiseks gurut paluma kolm aastat.

Pühendumine polnud sugugi midagi juhuslikku.

Pannes järgija nii pikalt ootama, näitas guru tantrateele

asumise tõsidust, uuris järgija valmisolekut ja tegi kindlaks, kas too on piisaval määral ette valmistatud.

Sageli leidis guru tarviliku olevat, et järgija ootaks veelgi kauem, enne kui ta nõustus midagi õpetama.

Järgija iseloom korduvalt proovile ja alles siis, kui guru on sellest hea ettekujutuse saanud, võetakse õpilane vastu.



Järgijagi peab oma tulevast gurut proovima ja veenduma selles, et too on tõeliselt õpetatu.

Järgija peab olema kaljukindel, et ta suudab end tervenisti gurule pühendada.

Enne guru -järgija suhte loomist on kõigil täielik vabadus valida.

aga säärane side on loodud, tuleb gurule pühendumise reegleid täita vaieldamatu allumisega.



NAMO GURU MANJUGOŚAYA