Eesti Njingma kutsub osalema budismi entsüklopeedia täiendamisel !
Eesti Njingma Budismi Entsüklopeedia (ENBE) on toiminud aastast 2005 ning vajab nüüd abilisi - vabatahtlikke entsüklopeedia täiendamiseks ja uuendamiseks. Projekti autoril Vello Väärtnõul on alates 2012.aastast käsil väga mahukas Hiina Budismi Entsüklopeedia projekt ning iga abikäsi entsüklopeediate - nii eesti keelse kui inglise-hiina keelse entsüklopeedia arendamisel on teretulnud. 27-29 Septembril tutvustati Eesti Njingma andmebaase ka PNC (Pacific Neighborhood Consortium) teaduskonverentsil Macau ülikoolis, kus sel aastal olid peateemadeks andmebaasid ja informatsiooni edastamine avalikel veebilehtedel.
Kui soovid kaasa lüüa ENBE arendamisel, võta julgesti ühendust meie administraatoriga: admin@chinabuddhismencyclopedia.com

Bodhisattva - inimsoo ideaal

From Eesti Njingma Budismi Entsuklopeedia
Jump to: navigation, search


Gr6.jpg
Maitraya.jpg
Tara 58.jpg


Ma aiman aega, mil inimlik vägi ja vaprus ei ole enam üldsegi endist viisi piiratud, vaid püüdlevad ainult lõplike ja üldiste sihtide poole.

Sest ideaalset tulevikku ei iseloomusta see, et kangelaslikkuse asemele asub värvitu leplikkus, vaid et kangelaslikkus asub võltsi asemel Tõde teenima; et tunnetav vaim hakkab nõndaviisi juhtima maiseid vägesid.

Muidugi ei lakka need kunagi toimimast.

Nii röövel kui ka tõekuulutaja ilmutavad üht ja sama vaprust ja nõrkus jääb ikka nõrgaks, millel iganes ta ka ei põhineks.

Nõnda kaua kui öeldakse: kangelaslikkus või suuremeelsus, ei ole inimkond veel küps Universaalsuseks. Veel ei ole ta seda.

Et ta peagi selleni jõuaks, ei tohiks need vähesed, kelles sügavam teadvus juba nüüd elab, väsida oma teadmist kuulutamast.

Ma mõtlen bodhisattvale, kes on andnud tõotuse mitte minna nirvaanasse seni, kuni kas või üksainus hingeline veel maistes

köidikutes vaevleb, ja võrdlen oma kujutlust targaga, kes ükskõiksena maailma suhtudes ainult jumalatundmise poole püüab.

Selline tark pole veel tõesti üle saanud nimest ja vormist, sest pärast kõikide köidikute maharaputamist jääb talle ikka alleas üks köidik – himu ära tunda, et just tema on see, kelle poole Jumal oma palge pöörab.

Bodhisattva aga, kunagine tark, on endalt ka need viimased kütked heitnud.

Tema tunnetustung, mis algselt pidi vabastama isiksuse, on selle anuma lõpuks lõhkunud. Nüüd ei ela ta üleüldse enam iseendas, nüüd pakub ta jumalikule valgusele täiuslikult läbipaistva vahendi.

Kui too täiesti murdumatult läbi tema paistab, tahab ta üha rohkem anda, kiirgab endast üha rohkem välja, ei saa olla teisiti, kui annetades loomisele pühenduda, nagu päike ei saa jätta ühtegi aatomit soojendamata.

Bodhisattva kõneleb kurja maailmaga, sest ta teab, et kuulub sellega ühte.

Endast vabanenud, tunneb ta oma aluspõhja Jumalas, kuid oma pealispinda kokku kasvanuna kõigega, mis olemas.

Nõnda peab ta kõiki olendeid armastama nagu iseennast ja ei saa rahu enne, kui nad kõik kõiges Jumalust peegeldavad.

Inimsoo edenemise sihti kehastab bodhisattva, mitte tark.


link