Eesti Njingma kutsub osalema budismi entsüklopeedia täiendamisel !
Eesti Njingma Budismi Entsüklopeedia (ENBE) on toiminud aastast 2005 ning vajab nüüd abilisi - vabatahtlikke entsüklopeedia täiendamiseks ja uuendamiseks. Projekti autoril Vello Väärtnõul on alates 2012.aastast käsil väga mahukas Hiina Budismi Entsüklopeedia projekt ning iga abikäsi entsüklopeediate - nii eesti keelse kui inglise-hiina keelse entsüklopeedia arendamisel on teretulnud. 27-29 Septembril tutvustati Eesti Njingma andmebaase ka PNC (Pacific Neighborhood Consortium) teaduskonverentsil Macau ülikoolis, kus sel aastal olid peateemadeks andmebaasid ja informatsiooni edastamine avalikel veebilehtedel.
Kui soovid kaasa lüüa ENBE arendamisel, võta julgesti ühendust meie administraatoriga: admin@chinabuddhismencyclopedia.com

Braahman II

From Eesti Njingma Budismi Entsuklopeedia
Jump to: navigation, search
Asceticww2.jpg

Brahmaan ehk brahmiin (sanskriti sõnast ब्राह्मण (br'aahmana) ( vaimulik (pl., skr. brāhmana) – India traditsioonilises ühiskonnakorralduses kõrgeima päriliku seisuse (braahmanite ehk vaimulikuseisuse) liige, kelle tegevusteks olid ette nähtud religioossete rituaalide teostamine ja õpetamine.

Braahmanite funktsiooniks oli eelkõige ohvrirituaalide sooritamine ja pühade tekstide tundmine.

Hinduismis peetakse braahmaneid rituaalselt kõige puhtamateks ning nendele ettenähtud piirangud igapäevaelus on kõige rangemad (lihasöömisest täielik hoidumine, vaesuse ideaali teostamine jms).

Traditsioonilises india ühiskonnas kujutasid braahmanid endast vaimset eliiti, kes olid valitsejate nõunike ja ministritena tegevad ka riigiasjades.


Buddha püüdis anda sellele sõnale teise tähenduse, mis ei ole seotud niivõrd päriliku järgnevuse ja preestriameti pidamisega, kuivõrd kõrgete isiklike omadustega.

Braahmani tõlkimine vaimulikuks ei ole seega liiast.) 'kes Braahmanit tunneb') on hinduismi preester või preestri õpilane; kuulub kõrgeimasse varnasse.

Braahmanid olid India seisusliku süsteemi kõige kõrgem seisus juba Buddha ajal.

Buddha ise kuulus kšatrijate hulka, mis on hierarhiliselt üks aste madalam brahmaanidest, aga nii mõneski mõttes olid kšatrijad braahmanitest üle, sest kšatrijad olid valitsejate ja sõjameeste seisus. Braahmanid ei olnud rikkad, kuna nad olid paigutatud ühiskonnas esimesele kohale,tuli nendega arvestada.