Eesti Njingma kutsub osalema budismi entsüklopeedia täiendamisel !
Eesti Njingma Budismi Entsüklopeedia (ENBE) on toiminud aastast 2005 ning vajab nüüd abilisi - vabatahtlikke entsüklopeedia täiendamiseks ja uuendamiseks. Projekti autoril Vello Väärtnõul on alates 2012.aastast käsil väga mahukas Hiina Budismi Entsüklopeedia projekt ning iga abikäsi entsüklopeediate - nii eesti keelse kui inglise-hiina keelse entsüklopeedia arendamisel on teretulnud. 27-29 Septembril tutvustati Eesti Njingma andmebaase ka PNC (Pacific Neighborhood Consortium) teaduskonverentsil Macau ülikoolis, kus sel aastal olid peateemadeks andmebaasid ja informatsiooni edastamine avalikel veebilehtedel.
Kui soovid kaasa lüüa ENBE arendamisel, võta julgesti ühendust meie administraatoriga: admin@chinabuddhismencyclopedia.com

Garab Dordže 3 teesi

From Eesti Njingma Budismi Entsuklopeedia
Jump to: navigation, search


Garab dorje-prahevajra.jpg
Garab Dordže 3 teesi, mis kirjeldavad olemuslikke aspekte.

Need ütlused võtavad kokku dzog-chen’i tuuma.

1. NGO RANG THOG TU SPRAD
Õpilane tehakse vahetult tuttavaks oma tõelise loomusega (rig pa).

2. THAG GCIG THOG TU BCAD
Õpilane teeb selle unikaalse seisundi kohta selge ja ühese otsuse tunneb selle ära.

3. GDENG GROL THOG TU BCA
Õpilane jätkab selles seisundis olekut kõrvalekaldumatult, omades täit kindlust selle vabastavast mõjust.



Dudjom Rinpoche Garab Dordže ütluste kommentaar

1. Omaenese loomuse otsese tutvustamise kohta:


See värske silmapilkne teadlikkus käesolevast hetkest, kõiki mõtteid, mis on seotud 3 ajaga, läbistav;

ongi ise see algne teadlikkus või teadmine (ye-šes), mis on iseenesliku päritoluga sisemine teadlikkus (rig pa).

See on otsene tutvustamine omaenese loomusega.


2. Selle seisundi suhtes ühesele otsusele jõudmise kohta:


Ükskõik milline sansaara või nirvaana nähtustest ka ilmneks, kõik need esindavad meie endi vahetu/hetkelise sisemise Teadlikkuse (rig pa rtgal) loova energia või potentsiaali mängu.

Kuna ei ole mitte midagi, mis ulatuks sellest kõrgemale, peaks subjekt jätkama selles ainsa ja kordumatu Teadlikkuse seisundis.

Seega peaks subjekt ise selle seisundi suhtes selgele otsusele jõudma ning saama teada, et peale selle ei eksisteeri mitte midagi.


3. Kõrvalekaldumatult selles seisundis jätkamise kohta, usalduses, et see viib vabanemisele:

Millised iganes suured või kergemad mõtted ka ilmneks, paljalt nende loomuse mõistmise kaudu need tõusevad ning vabanevad (iseeneslikult) samaaegselt tohutus Dharmakaya ekspansioonis (laienemises), (milles Tühjus ja Teadlikkus on lahutamatud).

Seega peaks subjekt kõrvalekaldumatult jätkama selles, täies usalduses oma vabanemise suhtes.


link