Eesti Njingma kutsub osalema budismi entsüklopeedia täiendamisel !
Eesti Njingma Budismi Entsüklopeedia (ENBE) on toiminud aastast 2005 ning vajab nüüd abilisi - vabatahtlikke entsüklopeedia täiendamiseks ja uuendamiseks. Projekti autoril Vello Väärtnõul on alates 2012.aastast käsil väga mahukas Hiina Budismi Entsüklopeedia projekt ning iga abikäsi entsüklopeediate - nii eesti keelse kui inglise-hiina keelse entsüklopeedia arendamisel on teretulnud. 27-29 Septembril tutvustati Eesti Njingma andmebaase ka PNC (Pacific Neighborhood Consortium) teaduskonverentsil Macau ülikoolis, kus sel aastal olid peateemadeks andmebaasid ja informatsiooni edastamine avalikel veebilehtedel.
Kui soovid kaasa lüüa ENBE arendamisel, võta julgesti ühendust meie administraatoriga: admin@chinabuddhismencyclopedia.com

Jumaluste ja gurude teenimine

From Eesti Njingma Budismi Entsuklopeedia
Jump to: navigation, search


3 magritte principe du plaisir.jpg
Abj.jpg
Lock martin f-35.jpg


Upadeshamritam

Sri Mata Amritanandamayi Devi

Kui Ema naases ashrami, brahmachari küsis: “Amma, kas jumalused tegelikult on olemas?”


Ema: “Nad eksisteerivad peentasandil.

Iga jumalus esindab iseloomujoont, mis on meis latentselt peidus.

Kuid te peate suhtuma oma valitud jumalusse kui Ülimast Minast lahutamatusse.

Jumal võib omandada ükskõik millise vormi, kuju ta tahab.

Jumal võtab ükskõik millise kuju sõltuvalt temale pühendunute soovist.

Kas ookean ei tõuse mitte üles vastuseks kuu külgetõmbele?”


Br: “Amma, kas ei oleks selle asemel, et kummardada jumalusi, keda me iial näinud ei ole, parem otsida pelgupaika mahatama`te juures, kes elavad meie keskel?”


Ema:”Jah. Tõeline tapasvi omab jõudu meie prarabhda koorma enda kanda võtmiseks.

Kui me otsime pühendunult turvapaika mahatama juures, meie prarabhda`d varsti saavad otsa. Rohkem tultb pingutada jumaluste või templi teenimisel.


“Kui meie valitud jumalust teenime nagu ta oleks osake Ülimast Minast, saavutame me kindlasti Eneserealisatsiooni (Self-realization).

Kuju on nagu redel.

Nii nagu varjud kaovad lõuna ajal, kõik kujud vaovad vormitusse; kuid kui me leiame pelgupaiga satguru`s, saab meie tee olema kergem.


Guru abi on vajalik selleks, et eemaldada sadhana ajal tekkivad takistused ja näidata meile teed.

Guru aitab meid puhastuda kahtlustest kriiside ajal ning meie tee saab olema kergem.

Laps võib teha mida tahes kui ema hoiab tal käest kinni.


Ta ei kuku ka siis kui tõstab mõlemad jalad maast.


Laps ei peaks püüdma end ema haardest vabastada, ta peab laskma end juhtida või muidu kukub ta maha.

Samamoodi tuleb guru alati õpilasele appi.”


Pühendunu:” Kas mahatamale mediteerimine on samaväärne mediteerimisega Isele (Self)?”


Ema: ”Kui me näeme mahatma`t õiges valguses, saavutame me Brahmani.

Tegelikkuses on mahatama kujutu.

Kui me teeme shokolaadist kibeda puuvilja kuju jääb see ikka magusaks.

Mahatmad, kes on saavutanud teadmise kõrgemast

Minast on sama kui Brahman, kes on võtnud endale kuju.

Kõik nende kujud ja tegumoed on magusad.”


Br,: “Mõned inimesed mediteerivad Ammale, mõned Kalile.

Kas nende kahe vahel on mingit erinevust?”

Ema: ”Kui sa vaatad tõelist olemust (essence), mis on vahe?


Millele ka sa ei mediteeri, tähtis on su sankalpa, mida sa omistad vormile.

Tulemused saad sellele vastavad.


Mõned inimesed mediteerivad konkreetsetele jumalustele ja saavutavad siddhi`d; nad teevad seda teatud tulemuste saavutamiseks.


Nende arusaam jumalusest on väga piiratud.

Me peame vaatama jumaluse kuju taga olevat printsiipi.

Ainult siis saame me minna kuju, piiride taha.


Me peame mõistma, et kõik on kõikeläbiv Mina; me peame vaatama jumalusi, keda kummardame kui jagamatut Mina.

On ainult vahe sankalpas.

Inimesed teenivad sageli jumalust vastavalt väljakujunenud tavad

ele ja rituaalidele. See puudutab aga ainult jumalust, mitte Jumalat.”


“Kõik kujud on piiratud, mitte üks puu ei puuduta taevast ning mitte üks juur ei ulatu allmaailma.

Me püüame ulatuda Ülima Minani.

Kui me astume bussi, ei kavatse me ju sinna kogu eluks jääda, eks?

Me tahame saada koju.


Buss viib meid meie väravani ja on meie asi kõndida väravast majja.

Jumalused viivad meid ukseni, mille taga on Ülim sat-chit-anada (Olemine- Teadvus- Õndsus); sealt ei ole enam palju maad Eneserealisatsioonini.

Isegi ned, kes on ületanud kõik piirangud ei hülga oma kuju.

On öeldud, et isegi jivanmukta`d- need, kes on saavutanud vabanemise selles elus- igatsevad kuulda Jumala nime.”

Avades sadhana uusi nüansse, heitsid Ema sõnad uut valgust kuulajate meelde.

Kõik kummardusid tema poole täiuslikkuse tundega ning pöördusid tagasi oma igapäeva toimetuste juurde.

link