Eesti Njingma kutsub osalema budismi entsüklopeedia täiendamisel !
Eesti Njingma Budismi Entsüklopeedia (ENBE) on toiminud aastast 2005 ning vajab nüüd abilisi - vabatahtlikke entsüklopeedia täiendamiseks ja uuendamiseks. Projekti autoril Vello Väärtnõul on alates 2012.aastast käsil väga mahukas Hiina Budismi Entsüklopeedia projekt ning iga abikäsi entsüklopeediate - nii eesti keelse kui inglise-hiina keelse entsüklopeedia arendamisel on teretulnud. 27-29 Septembril tutvustati Eesti Njingma andmebaase ka PNC (Pacific Neighborhood Consortium) teaduskonverentsil Macau ülikoolis, kus sel aastal olid peateemadeks andmebaasid ja informatsiooni edastamine avalikel veebilehtedel.
Kui soovid kaasa lüüa ENBE arendamisel, võta julgesti ühendust meie administraatoriga: admin@chinabuddhismencyclopedia.com

Mahajaana tekstid

From Eesti Njingma Budismi Entsuklopeedia
Jump to: navigation, search


Ananda.jpg
Mahajaana tekstid on algusest peale olnud kirjalikud. Kui hinajaana, mille alla kuulub ka Theravaada koolkond, tekste hakati kirja panema alles pärast seda,

kui suuline traditsioon oli juba kaua aega olemas olnud, siis mahajaana tekste suure tõenäosusega kirjutati üles algusest peale.


Mahajaana tekstid kannavad üldiselt nimetust suutrad. Vanemate suutrate tekkeajaks võiks pidada -1. sajandit, mil nad kirja pandi.

Kirjutamist toonitatakse mahajaana suutrates kohe esimestest lehekülgedest peale.

Prajñāpāramitā ehk “Ületava mõistmise” tekstid on üldise arvamuse kohaselt kõige vanemad mahajaana tekstid.

Esimesed neist on tekkinud -1. sajandil, hilisemad 5. sajandil. Neid teatakse üle neljakümne nimetuse. See on tohutu mahukas kirjandus.

Kõige lühem prajñāpāramitā tekst on Ekāksharā prajñāpāramitā, mis tähendab “Ühetäheline prajñāpāramitā”. Kõige pikem on Śatasāhasrika prajñāpāramitāprajñāpāramitā”.

“Sajatuhandelise” all mõeldakse tingvärsside arvu suutras. Prajñāpāramitā tekstid on enamasti kirjutatud proosas, aga nad jaotatakse tingvärssideks, kuigi tegelikult esineb värsse seal üliharva.

Kõige kuulsam Prajñāpāramitā tekst on Ashtasāhasrikā prajñāpāramitāprajñāpāramitā”

link