Eesti Njingma kutsub osalema budismi entsüklopeedia täiendamisel !
Eesti Njingma Budismi Entsüklopeedia (ENBE) on toiminud aastast 2005 ning vajab nüüd abilisi - vabatahtlikke entsüklopeedia täiendamiseks ja uuendamiseks. Projekti autoril Vello Väärtnõul on alates 2012.aastast käsil väga mahukas Hiina Budismi Entsüklopeedia projekt ning iga abikäsi entsüklopeediate - nii eesti keelse kui inglise-hiina keelse entsüklopeedia arendamisel on teretulnud. 27-29 Septembril tutvustati Eesti Njingma andmebaase ka PNC (Pacific Neighborhood Consortium) teaduskonverentsil Macau ülikoolis, kus sel aastal olid peateemadeks andmebaasid ja informatsiooni edastamine avalikel veebilehtedel.
Kui soovid kaasa lüüa ENBE arendamisel, võta julgesti ühendust meie administraatoriga: admin@chinabuddhismencyclopedia.com

Mahasanti Buddha Stuupa stuupa ehitusplaan

From Eesti Njingma Budismi Entsuklopeedia
Jump to: navigation, search


Bodhnat.jpg
Towers.jpg
Stuupa-skeem-elemendid.gif
Boudhanath-stupa-at-sunset.jpg
Boudhanath Stupa silmad.jpg
Stupa1.jpg
Shwedagon-Pagoda-1.jpg
Stupa of the immaculated light dharanis.jpg
Veltsa-stuupa.-00.jpg
Rotaalia-esimene-stuupa0.jpg
Laamad-stuupal.jpg
Rotaalia-stuupad-vrv.jpg
Stupa of lama itigelov.jpg
Rotaalia-stuupad-vrv4.jpg
Stuupa-aiast-vaadatuna.jpg
Stupa-benalmadena-spain-.jpg
Stuupa-ja-puu.jpg
Stupa night.jpg
Stupa der fnf dhyani buddhas.jpg
Stuupa-tagant.jpg
St harmika.jpg


Mahasanti Karma Tharchin


Sõltuvusliku tekke faktorid


1. Üldise puhta samaya kogumine mantrajaana joogide soovide viimistlemiseks


2. Pühakute kaastunde ebatavaliste õnnistusfaktorite kogumine, propageerimaks njingmapa õpetusi, teadvustamaks Tiibeti budismi ülevat staatust praegusel ajal.

Peamine eesmärk


1. Suurte püüdluste ja vaimsete püüete jõu kogumine, mis kuhjuvad aegamisi, omades võimet konfliktide rahumeelseks lahendamiseks, rakendades elusolendite häid väärtusi, võimustamaks määrdumata tarkuse stuupat, see on saanud eesmärgi esmaseks prioriteediks.


2. Takistuste järkjärguline eemaldamine, heade tingimuste kogumine, täpne ettevalmistus, ehitus- ja renoveerimisprojektide hoolas jälgimine on selle languse-aja tarbeks, mis sümboliseerib viite seotust ja kurja aega dharma lõpu lähedal,et ehitada laitmatut, puhast, kujuteldamatut õnnistuse allikat, täitmaks kõiki elusolendite heade omaduste palvesoove.

Eelülesanded

1. Hindamatute dharma aarete kogumine ja ostmine stuupa püstitamise jaoks on väga oluline.

Objektid peavad omama Buddhade õnnistusi,mis sümboliseerivad keha, kõnet ja meelt erinevates aspektides.

Lisaks pannakse stuupasse veel dharmaraja (seadmuse valitseja) rüüd, reliikviad, mahasiddhade jäänused, palvetrumm, dilbu, vadžra, annetusnõud, kapala (pealuust kauss), phurbaa, damaru, sääreluust trompet ja nõnda edasi.

Pühi esemeid, mis omavad õnnistusi, on raske saada, kuid hoolimata raskustest, tuleks rõhutada nende vajadust ja neistt tulenevat kasu stuupa sisse asetamisel, et julgustada vastavaid esemeid omavaid isikuid neid müüma.


2. Stuupa tasemed, kuhu dharma-aarded paigutada, peavad olema vastavuses täpsete juhistega, kõiki tehnilisi aspekte tuleb hoolikalt järgida. Vaid siis on see vastavuses stuupa õnnistusega.

Vastavalt Dudjom Rinpoche sõnadele: "Stuupa ei saa sisaldada tavalise inimese säilmeid ja tuhka.

Ainult mahasiddhade oma on sobiv stuupasse asetamiseks ja palvete vastuvõtmiseks.

Tänapäeval teavad väga vähesed laamad, kuidas ehitada korrektset stuupat ja juhendada sisemiste tasandite paigaldamist.

Samal ajal on stuupa ehitus väga täpne ja range protsess nii ajas kui ruumis.

Kõik esemed peavad olema korrektsed ja selleks sobivad. Vastasel juhul toob see negatiivset karmat ja ebaõnne neile, kes stuupa ehitasid.“


3. Mahasanti Karma Tharchin vastutab stuupa ehitamise protsessi jälgimise ja nõustamise eest küsimustes nagu juveelid, terad, kangad, meditsiinilised ained, rituaalsed relvad, mandala, dharanid (mantrad), keskkanal ja nii edasi.

Hetkel otsime me sadu erinevat tüüpi ohverdusesemeid, mis peavad vastama spetsifikatsioonidele seoses kvaliteedi, suuruse, koguse ja muuga.

Paigaldatavate dharma objektide otsimine ja kogumine


Väärisesemete hulka kuuluvad:


1. Need, mis suudavad parandada elusolendite karmat, meditsiinilised õnnistusained: erinevat tüüpi (vähemalt 5 erinevat) terad kümnete kilogrammide kaupa.

Erinevad juveelid (kuld, hõbe, kristall, pärlid, vääriskivid, nefriit ja nii edasi), 5 erinevat värvi kangad, siidi, kuldsed ohverdusanumad, hõbekauss ja erinevat tüüpi ravimtaimed ja muud.


2. Õnnistatud objektid, mis allutavad konflikte ja sõdu: rituaalsed relvad nagu nuga, kirves, oda, khatangva, mõõk ja nii edasi.


3. Objektid võimustamaks tarkust: erinevad njingmapa tantrad (Mahasantiyoga tantra käsikirjad, Manjushri Tõelise Nime suutrad, (Võimas Võluvõrgk ) tantra, Tiibeti budismi ajaloosalvestised ja muu), erinevad mantrad (Vadžrasattva 100 silbiline, Guru Padmasambhava, Amitajus, Manid, Sakjamuni, Vaishravana jne.) iidamitelt ja daakinitelt ja erinevatest mandalatest.


4. Viis aardevaasi, mis sümboliseerivad 5 sugata-t, kindlustamaks vundamendi stabiilsust ja pakkumaks väärtusi, tarkust ja elu allikat soovijatele.


5. Kõik paigaldusesemed, vürtsid hõlmavad: „kuku“, „Tiibeti punased lilled“, kombineeritud vürtsaine kolmest ravimtaimest, „Channo“ tera, „Pa“ puu kuivatatud oks ja lehed, Sindura lõhnapulber ja nii edasi.


6. Erinevad praktiseerimisrituaali esemed: Phurba, kapala, hinnaline vaas, trumm ja nii edasi.

Kõik paigaldamiseks kogutud esemed tuleks asetada kollasest kangast valmistatud kotti, mille peale peaks olema seotud kollane pael, mis on maalitud „tule värviga“ ja suletud.

Viitega erinevatele juveelidele, vääriskividele, kristallidele, kullale, hõbedale ja muule sellisele, tuleks need puhastada "Tiibeti punase lille" veega, pühkida kuivaks, lisada vürtsid ning panna kotti ja sulgeda.

Viitega mantratele, mandalatele, tangkhadele (Buddha kujutised) ja nõnda edasi, tuleks need üle pühkida "Tiibeti punase lille" veega.

Töölised ja ülesanded


1. Kõik töölised peavad järgima taimetoidu dieeti.

Nad peavad olema võimelised maalima vähemalt 10 erinevat tüüpi mandalaid koguses 10 000 iga ühte.

Mantra silpide joonistamine nõuab vähemalt ühte nädalat ligikaudu 30-40 töötajaga.

2. Järgmiseks tuleb mantra silbid rullida mantra rattasse. Väiksemad lühemate mantratega sisaldavad 25 tükki rullituna ühe osana.

Iga üks sisaldab lõhnaaine tükki kohas, kus paikneb esimene mantra silp.

Need kleebitakse kokku kasutades vaiku. Vastavalt rullitakse need kerra ja suletakse vaiguga. Välispind kaetakse kollase kangaga, millel on mantra silbid.


3. Pikim on kuni 1 meeter. Vastavalt lisatakse need 7 tüki pikkusele, mis on ligi 10 meetrit pikk.

Iga 5 tükki rullitakse kokku ühe tükina.

Tulenevalt suurest pikkusest on keeruline rullida tihkelt. Eriti siis, kui on nõutud rullida tihkelt, jätmata vaba ruumi.

Seega on vajalik rullida käsitsi kuni 20 minutit, et tihedus vähehaaval suureneks.

Tavaliselt võtab kõige rullimine ja tihendamine ning katmine kuni 2 kuud.

Puidu töötlemine keskkanali valmistamiseks


1. Viitega stuupa tipule tuleks paigaldada keskkanal (Meru mäe sümbol).

Pikkust mõõdetakse stuupa bumbaast kuni Buddha silmadeni ja edasi.

Parim kvaliteetmaterjal on sindura puit, kuid kasutada võib ka õunapuu tüve.

Enne puutüve raiumist tuleks tüvele teha märk, mis osutab ida suunda, veendumaks, et keskkanali ida suund sobib kokku stuupa ida suunaga.

Tüve töötlemisprotsess hõlmab üle 4 meetri pika ja 24 cm laia põhja tegemise, mille tipp on 12 cm lai (keskkanali terav tipp).


2. Samal ajal tuleb kogu ülejäänud osa kasutatavast puutüvest märkida idasuunaga.

Nendest tehakse väike keskkanal, mille värvivad laamad vastavalt paikapandud ida suunale stuupa joonisega kusjuures tüve neli nurka kaetakse silpidega mis tähistavad krooni, kurku, südant, naba ja salajasi tšakraid.

Keskele kirjutatakse erinevat tüüpi mantraid ja põhjale vishvavajra.

Keskkanali ettevalmistamine


1. Keskkanali pikkus on umbes kümme jalga (3.m). Ülemine, alumine ja 4 suunda üleval on terav tipp.

Põhi on kaheksa jalga igast küljest, tipp 4 jalga. Kogu keskkanali keha värvitakse punaseks nagu ka vundament, kasutades kollast värvi viimistlemiseks.


2. Keskkanali kehale on punase värviga kirjutatud mantra silbid: idapoolne suund teraval otsal on kaetud tagurpidi „ham“-ga sümboliseerimaks keha peamist tšakrat, põhjale on joonistatud risti vadžra, igas suunas on kirjutatud silbid (om, ah, hum, sva, ha) tähistamaks krooni, kõri, südant, naba ja salajast tšakrat.

Igale viiest tšakrast on kirjutatud erinevad mantrad ja suutrad.

Keskkanali paigaldamine


1. Keskkanali idasuunal peamise tšakra (vaadates ülevalt alla) juurde on puuritud väike auk, et paigaldada erinevaid dharma aardeid nagu mahasiddhade ja laamade reliikviad, nektari seemned, zhazha ja kõigi nende pealdised on kaetud mantra silpidega.


2. Südame tšakra keskosa on rullitud 99 tükiga mantratest ja suutratest neljas suunas.

Alumisele osale risti vadžra nabale on paigaldatud 99 mantra ja suutra tükki (rullitud nagu mantraratas).


3. Keskkanali lõunasuunale paremale poole on seotud kusha rohi tähistamaks paremat kanalit.

Põhjasuunale vasakul on seotud durva rohi tähistamaks vasakut kanalit.

Siis seotakse idasuunale vaadatuna altpoolt kahte tüüpi mantraratas, naba tšakra seotakse 21 mantrarattaga.

Kõri tšakra vaadatuna altpoolt seotakse 40 või enama mantrarattaga neljast nurgast kahel tasandil.

Peamine tšakra dharma aarde paigaldamise kohal vaadatuna altpoolt ümbritsetakse 50-60 või enama mantrarattaga; kõigil neil on oma sümboolse õnnistuse tähendus.

Zhazha tegemine


1. Stuupa ehitamisel on lisaks eelmainitud dharma aarete paigaldamisele vajalik teha zhazha ja paigutada need sisse.

Zhazha viitab pinnasest valmistatud väikestele Buddha kujudele või väikestele stuupadele.

2. Zhazha valmistamise protsessi osaks on puhta pinnase kasutamine ja selle vette uputamine paariks päevaks.

Kui see on muutunud pehmemaks, võetakse osa pinnasest välja ja kõvemat osa töödeldakse, mille tulemusena segunevad pehme ja kõva osa.

Kui zhazha on peale valmistamist liiga kõva, tekivad praod.

Kui see on liiga pehme, on seda raske töödelda. Peale seda lisatakse sellele nektarid ja vürtsid (valmistatud kolmest ravimtaime tüübist).

Jällegi töödeldakse seda, mille tulemusena segunevad nektarid ja muud ained. Sellega lõppeb materjali ettevalmistamine.


3. Tegemaks zhazhad stuupa kujuliseks, vormitakse pinnas esmalt mitmeks ümmarguseks ja kolmnurkseks kujuks.

Vorm tuleb katta õli kihiga. Seejärel suunatakse pinnase terav ots ja paigutatakse vormi sisse.

Pöörates seda tagurpidi tuleb peopesaga rakendada jõudu. Nii täidetakse kõik vormid pinnasega.

Seejärel viimistletakse vormist väljaulatuvat pinnast sõrmedega, surudes seda õrnalt sissepoole.

Siis paigutatakse sinna 3 riisitera, mis tähistavad keha, kõnet ja meelt, kaetakse pinnasega ja töö on lõpetatud. Pinnase stuupa võib välja võtta.


4. Guru Rinpoche zhazha valmistamise protseduur on natuke erinev.

Esmalt töödeldakse pinnast ja rullitakse see piklikuks.

Puidu abil muudetakse see lamedaks kujundiks.

Seejärel täidetakse õlikihiga kaetud vorm pinnasega ja lüüakse paar korda puiduga.

Samal ajal võib vastavalt pinnase pikkusele ja ruumalale see välja ulatuda.

Noaga lõigatakse ära zhazha välimised jäänused ja töö on lõpetatud.


5. Vastavalt ühe laama sõnadele: „Zhazha valmistamisest saadav kasu on suur.

Nagu eraldatuses viibimiselgi, peavad kõik isikud, kes osalevad zhazha valmistamisel, olema taimetoidu dieedil ja valmistamise ajal tuleb lugeda 100 - silbi mantrat ja tegutseda tugeva kontsentreeritusega.“

Võimustamise protseduur


1. Stuupa ehitamine on tõsine sündmus ja see peab tuginema kõigi inimeste ühistel püüdlustel.

Lisaks on vaja kohalike jumaluste abi. Nii peab laamade poolt korraldatud pudža puhul olema õnnistamiseks kohal guru.


2. Esmalt tuleb leida tugev noor 36 aastane mees. Samal ajal on nõutud, et tema vanemad on endiselt elus ja terved ning rahaliselt sõltumatud.


3. Pudža ajal tuleks põletusannetuseks ette valmistada puuvilju kandva puu kuivatatud oksad.

Annetatavate ainete hulka kuuluvad: taldrik kulla, hõbeda ja vasepulbri seguga, mis on segatud jahu ja puuvilja tükkidega.

Teisel taldrikul on puuvilja tükid, millede keskel paikneb kruus nektariveiniga.


4. Samal ajal peab noor mees ohverdama viievärvilisi tormasid ja nektariveini viite suunda (ida, lõuna, lääs, põhi, keskpaik).


5. Siis peab ta pöörduma näoga idasuunas, vastavalt laama juhistele joonistama valge tuhaga tulevase stuupa piirid.

Siis peab ta hoidma pistoda ja selle 3 korda maasse kaevuma. Maapind tuleks katta valge „hadakiga“. Pärast stuupa ehitamise lõppu paigutatakse see stuupa sisse.


6. Laamad peavad kaevatud auku valama natukene värsket piima, et teha kindlaks vundamendi juures paikneva pinnase kvaliteet. Kui piim imendub pinnasesse aeglaselt, tähendab see, et vundament tuleb väga tugev.


7. Pärast tseremooniat peab guru andma stuupa ehitajatele karmaliku sõltuvuse loomiseks väikesed tankad,mis pannakse karbi sisse ja kantakse kaelas kogu elu.

8. Lisaks rituaalsele tseremooniale, mis korraldatakse stuupa koha võimustamiseks, tuleb kõigi dharma aarete võimustamiseks viia paigaldamine läbi viia 6-7 päeva jooksul. Igal hommikul algab üks rituaal kell 8 ja kestab umbes 3 tundi. Pärastlõunal algab rituaal kell 13:30 ja kestab 3 tundi.


9. Rituaali läbiviijate istekohtade ette tuleb panna erinevad tormad.

Keskel on nektariga täidetud kapala, mille peal on pärlitindiga märgistatud peegel (melong)

Peeglile on asetatud kristall, mis tähistab Mahasanti vaadet neljast pühendumisest.

Külgedel on vääriskivid ja aarded ning mitmed võilambid. Istmest paremal on erinevad juveelid ja rituaalsed esemed.

Vasakul aga erinevad suutrad, mantrad ja mandalad, mis tähistavad dharmakaya reliikviaid.


10. Kogu välispiir on ümbritsetud kollase paelaga ja segavad faktorid on eraldatud. Samal ajal ei tohi teised inimesed siseneda.


11. Kõik, kes osalevad rituaalsel tseremoonial, peavad järgima taimetoidu dieeti ning rituaali ajal tuleb praktiseerida Guru Yogat ja pühendumist Vajrasattvale , kaasa arvatud tsoki ohverdamist.

Rituaali järel tuleb ülejäänud ohverdused ja tsok jagada laiali kõigile kohalolijatele.

Stuupa ehitamine ja paigaldamine


1. Stuupa vundament on kõige olulisem. Lisaks õigele suunale ja mõõtudele peab see olema tugev.

Vundamendi peab täitma suurte kividega, mida hoiavad koos terasridvad.

Stuupa sisemistes ja välimistes sektsioonides on 4 sammast igas.

Peale rituaalse tseremoonia 5 sugata (Nõndaläinu ) hinnalise aardevaasi paigaldamist, valatakse tsement maasse, et garanteerida vundamendi stabiilsus.


2. Nii jätkub tasemete paigaldamine, valades tsementi ja asetades väärtuslikke esemeid erinevatesse tasanditesse.

Vaadates ülalt 5 sugata aardevaasi poolt, paigaldatakse rituaalsed noad, mõõgad, odad ja pistodad, et allutada kogu vägivald ja konfliktid.

Kõige selle peale asetatakse erinevat tüüpi juveelid, ravimtaimed ja kangad, terad, 37 ohverdusmandalat ja 3 Amitajuse mandala thangkhat.

Neid on mitu kihti ja nende pea onl erinevad mantrad (sisaldavad 5 suurt klassi, daakinid, rikkuse jumalused, paramita suutra, manid ja muud mantrad) ning stuupa kujulised zhazhad.


3. Ennem erinevate tasandite paigaldamist tuleb see puhuda „kukuga“, peene liiva kallatud kihiga, katta kummikangastega ning seejärel kollaste kangastega.

Seejärel võib alata dharma-aarete paigaldamine.


4. Enne seda tuleb seista näoga idasuunas, lugeda palveid ja loopida riisi koha õnnistamiseks.

Seejärel paigutatakse esemed keskelt väljapoole, seistes samaaegselt näoga idasuunas.


5. Kui esemete paigaldamine on lõpetatud, kallatakse nende peale lõhnapulbrit ja kaetakse teine tasand.

Kui see on tehtud, kallatakse kõik sektsioonid üle lõhnapulbri zhanseega, kaetakse „Pa“ puu kuivatatud okste ja lehtedega ning kaetakse kollase kangaga, kummikangaga ja peene liivaga. Viimaseks kasutatakse tsementi pinna katmiseks.


6. Nii jätkatakse tasandite kaupa ehitust ja ettevaatlikult paigaldamist.

Kõik osalejad peavad järgima taimetoidu dieeti ja lugema 100 silbilist mantrat, et säilitada laitmatut võimustamist.


7. Keskkanali ja njingmapa tantrate, zhazhade jt. objektide paigaldamine on suursündmus, kus võivad osaleda kõik õpilased.

Kui nad ei saa osaleda, võivad nad ise praktiseerida visualiseerides ja palvetades, kõndides samal ajal ümber stuupa.

Neile saab kindlasti osaks põhiline võimustamine ja kõik nende soovid ja palved saavad teoks.


8. Puhta stuupa ehitusprojekt ei ole lihtne asi.

See ei hõlma ainult väliskuju ehitamist, sest kõige olulisem on dharma-aarete paigaldamine erinevatele tasanditele, nende ettevalmistamine, kogumine ja rituaalne tseremoonia.

Nagu daakinid ütlevad: "Selles maailmas suudavad vaid vähesed laamad ehitada korrektse stuupa ."

See ei ole kasulik ainult elusolenditele, vaid see on unikaalne sündmus ja asjade õige käik vadžrajaana praktiseerijatele.

Kui suudetakse siiralt palvetada kõndides stuupa ümber, täituvad kõik soovid iseenesest.


Ümbruse kaunistused paigaldustseremooniaks


1. Stuupast ida ja lääne suunas ripuvad viievärvilised ribad. Ees ripub punane kangas kirjaga „Mahasanti Buddha Stuupa Keskkanali Paigaldustseremoonia.“


2. Guru ja laamad istuvad stuupast ida suunas ning viivad rituaali läbi näoga stuupa suunas. Ees on lava erinevatele ohverdusainetele: puuviljad, joogid, leib, millede kõrval on erinevad teraviljad.

Kõige ees on erinevad dharma aarded, mis on ettevalmistatud paigaldamiseks koos keskkanaliga.

Altaril on 8 annetus-kaussi, tormad ja lõhna "kuku". Lõunasuunal on istmed nelja pühendumise achaya tarbeks.

Välimisel piiril läänes on kõik osalejad, kes on reastatud korralikult, pidulikul viisil, kaunistamaks tseremooniat.

Tegelik võimustamistseremoonia


1. Valida tuleb heaendeline päev.

Tseremoonia peab algama varahommikul kell 7.

Sellel ajal juhivad kogunemise eesistujad sanghat lugema 100silbilist mantrat.

Turvamehed peavad valvama väikeste laste järele kõigis neljas nurgas.

Töölised kaunistavad kohta heaendeliste objektidega..

Need, kes on vastutavad suure tsoki pudža valmistamise eest, alustavad oma tegevust heaendelisel ajal.


2. 8:30 lõpetatakse rituaalse altari ettevalmistus.

Kõik annetatavad ained on valmis. Stuupa sisemine ruum puhastatakse paigaldamiseks puhudes „kuku“ lõhna.

Seejärel pühitakse kõik paigaldusseina nurgad üle märja riidega, mida on kastetud punase lille vette (vees on Chan-no seemned).


3. 8:45 kogunevad kõik need, kes on vastutavad dharma aarete kandmise eest (umbes 40 või enam inimest), eraldusruumi.

Nad kannavad dharmakuube ja moodustavad järjekorra.


4. 9:00 võimustab guru, kes kannab mütsi ja dharmakuube, keskkanali.

Keskkanalisse kantakse siis eraldusruumist. 8 annetust ja dharma aarded kantakse stuupa väljale ning asetatakse esimesele annetustelauale altaril.


5. Kohe selle järel juhivad guru ja laamad kõiki näoga keskkanali poole olevaid õpilasi lugema palveid - 100 silbilist mantrat, Sakjamuni mantrat, õnnistusi trikayale (Amitabha, Avalokitešvara ja Guru Padmasambhava ).

Kõike seda saadavad dilbu ja damaru helid, mis raputavad ja võimustavad kogu välja.


6. Peale tormade asetamist ja stuupa sisemise ruumi läbimist „kuku“ lõhnaga, loevad laamad tekste, samal ajal kui sangha retsiteerib 100 silbilist mantrat.

Kui 8 ohverdust on tehtud, loevad kõik 100 silbi mantrat, et rituaal oleks perfektne.


7. 11:00 seisab guru näoga keskkanali suunas, et teha mandala annetus.

Samal ajal seotakse keskkanalile „hadakk“.

Kõik osalejad loevad gurule palvevärsse ning teevad oma vaikseid palvesoove.

Siis, retsiteerides grupis manit, kantakse keskkanal stuupa peale ning asetatakse valmis sisestamiseks.

Keskkanali ja dharma aarete tegelik paigaldamine


1. Kui keskkanal on kantud stuupa tippu, juhivad laamad osalejad stuupa sisse paigaldamaks dharma aardeid.


2. Esmalt kaetakse alumine tasand õhukese peene liiva kihiga, mis on kaetud kollaste kangastega.

Selle peale on asetatakse kummikangas ning keskosasse 160 cm ruudukujuline mandala.

See kaetakse lõhnapulbri, peene liiva, kollase kangaga, mille peale asetatakse mandala (sama suurus, aga erineva tähendusega).

See kaetakse jällegi lõhnapulbri kihiga.

Keskele asetatakse kauss teraviljadega annetuseks keskkanalile.

Keskkanal pannakse kohale paigaldusaugust, mis on eelnevalt ettevalmistatud. See peab olema suunatud täpselt itta.

Nelja nurka asetatakse dharma aarded. Ees on kapala, mis on läbistatud purbaaga. Küljele asetatakse pinnas, mis on kaevatud välja varem, rituaalse tseremoonia ajal.

Sinna asetatakse ka erinevad juveelid, rullid suutrate ja mantraratega.


Taha asetatakse Buda Sakjamuni kuju, mis on suunatud itta.

Kui Guru Rinpoche zhazhad on oma kohtadel, puistatakse kõik üle zhanseega ja peenikese liiva kihiga.

Läänesuuna tagumisse otsa asetatakse viievärviline aardevaas, kulla, hõbeda, vase ja raua pulber, erinevate riikide mündid, lühikeste ja pikkade käsikirjade ja mantrate rullid, Guru Rinpoche zhazhad jne.


3. Paigaldamine võib aega võtta kuni 6 tundi.

Pealmisele tasandile pannakse kõik suutrad ja tantrad ning kaetakse seejärel kummikangaga, kollase kangaga, lõhnapulbriga, peene liivaga.

Kui kogu keskkanal on stuupa sees kaetud, on paigaldustseremoonia lõppenud.

Sarvamangalam

Tölkinud Ester Egert