Eesti Njingma kutsub osalema budismi entsüklopeedia täiendamisel !
Eesti Njingma Budismi Entsüklopeedia (ENBE) on toiminud aastast 2005 ning vajab nüüd abilisi - vabatahtlikke entsüklopeedia täiendamiseks ja uuendamiseks. Projekti autoril Vello Väärtnõul on alates 2012.aastast käsil väga mahukas Hiina Budismi Entsüklopeedia projekt ning iga abikäsi entsüklopeediate - nii eesti keelse kui inglise-hiina keelse entsüklopeedia arendamisel on teretulnud. 27-29 Septembril tutvustati Eesti Njingma andmebaase ka PNC (Pacific Neighborhood Consortium) teaduskonverentsil Macau ülikoolis, kus sel aastal olid peateemadeks andmebaasid ja informatsiooni edastamine avalikel veebilehtedel.
Kui soovid kaasa lüüa ENBE arendamisel, võta julgesti ühendust meie administraatoriga: admin@chinabuddhismencyclopedia.com

Palvetamise ohverdamise ja stuupa ümber kõndimise kasulikus

From Eesti Njingma Budismi Entsuklopeedia
Jump to: navigation, search


White20stupa.jpg
Stupa fertig1.jpg
Stuupas taola in estonia.jpg
Sacred-hill-500.jpg
Swayambhunath mini stupas.jpg
Shwedagon-Pagoda-1.jpg


Budistlik stuupa - sanskriti keeles "stupa", ilmus pärast Buddha Šakjamuni parinirvanat.

See ehitati kohana kus hoida nirmana-kāja jäänuste reliikviaid.

See peab olema koht kõrgetes kohtades kõigi inimeste kohal nagu ülim väli selles maailmas.

Tänu ürgse õnnistuse hoomamatu jõu omamisele said 8 kuningat oma osa reliikviatest.

Nad viisid need oma riiki ja ehitasid kõik kõrge stuupa (reliikviate hoidmiseks) kui ohverduste objekti.

Reliikviad viitavad pühade olendite luudele, nn nirmana-kāja reliikviad on kristallisarnased objektid, mis on jäänused suurtest praktiseerijatest pärast nende kremeerimist

Stuupasid on erinevat tüüpi.

Kuningas Ayi ehitas 84 000, mis ei ole sugugi väike number

Kuid meie riigis on kuulsa mäe (Wu Thai Sang) kõrval ainult põhjas valge stuupa.

Võrdluseks aga võib tänapäeval Thainangi Vajrayana mäe Bodhi stuupat nimetada monumendiks.

Tiibeti keeles nimetatakse stuupat „dharma omajaks “.

Tiibetlased nimetasid selle Buddha staatuse elukohaks.

Stuupa ehitamisel asetati sinna kõik maailma juveelid (7 aaret ja 8 juveeli) ja maailmaläbivad dharma juveelid - erinevat tüüpi buddhadharma suutrad, dharanid ja mahasiddhade reliikviad, nektariseemned, pikaealisuse seemned ja nii edasi.

Tänu nende suurele hulgale nimetataksegi seda nii.

hindud kui tiibetlased ehitavad vastavalt sellele.

Baastasand sümboliseerib teed toetavat 37 eset (4 mõõtmatut, 4 meelestatust, 4 õiget väidet, 4 imelist jalga, 5 juurt, 5 võimu, 7 osaline teadlikkus ja 8 astmeline tee), seal on 6 paramitad, 4 alust ja muud bodhisattva praktikad.

Budistlike stuupade ja templite ehitamine on nagu Buddhaväljade kaunistamine vabastamaks elusolendeid."

Nagu (dharmaradža Dubjom Rinpotše ) Senfan Rinpotše kord ütles:

"Enne kui Tiibet muudab oma värvi soovitan ma Dalai-Laamal kutsuda dharmaraja Dubjom Rinpotše ehitama, renoveerima ühte stuupat ja seda võimustama, enne kui leiavad aset katastroofid.

Kuid kahjuks ei suutnud nad tollel ajal seda õigel ajal teha. See on ülimalt kahetsusväärne."


Guru Lau soovitas: „Nüüdsest kõik, kes soovivad eraldatuses praktiseerida:

eraldatusse minemist, peab kõndima ümber stuupa paremalt (mööda-päeva) 3 korda ja vaikselt palvetama.

Siis võib eralduda ja avaldada tänu enne praktiseerimist.

Iga hommik enne koitu peab puhastuma, siis jalutama austusega välja erakla uksest, vaatama mõlema silmaga otse budistliku stuupa poole ja kõndima paremalt ümber selle 3 või 7 korda, vaikselt palvetama ja siis pead all hoides tagasi minema."

Dubjom Rinpoche ütles kord: „Kõik mineviku, oleviku ja tuleviku budad ja bodhisattvad sulandusid peale oma muutumatut tasandit selles puhta südame hoidikus.

Sellest stuupast saab soove-täitev juveel, see on võimeline täitma kiiresti kõik soovid.

Kui stuupa ees on puhta südamega elusolend ja ta on alandlik, kõnnib ümber stuupa ja austab sügavalt, on saadav kasu hoomamatu ja mõõtmatu. Isegi kõigil 3 ajastu budadel on seda keeruline kirjeldada."

Koht, kus stuupa asub, on nagu soovetäitev juveel, mis täidab kõik elusolendite soovid.

Mitte ainult seda, see omab ka „saavutuse 3 juveeli“, mis on hoomamatu. See on ohverdamise ja palvetamise esimene vili.

Teine on 100 000 väärtuse ideaali vili. Sellest avanevad realiseerimise igavesed helid - 3 ajastu budade sada tuhat õpetamise kalpat.

Kolmas on dharmakaya väärtus, mis on nime, kuju ja maailmade täielik kõikehaaravus.


Vastavalt „ Mudra Dharani suutra“ lõigule, mille on tõlkinud Bukung Tripitaka, on nähtav stuupa ümber kõndimise kasulikkus:

„Kui inimene soovib istutada voorust, ehitab ta vastavalt oma võimetele stuupa kas pinnasest või kivist, vastavalt oma võimetele.

Nii suure kui „omlo“ umbes 4 sõrme kõrguse.

Kirjutab üles mantrad ja asetab need sisse.

Hoides lõhnavaid lilli, austades ja tehes ohverdusi, mantra ja usu jõuga, kerkib väikesest stuupast suur kerge lõhnapilv, mis läbib dharmadhatu.

Kiirguse ja au ulatuses toimuvad mitmed buda tegevused.

Kui on inimene, kes palvetab väärtuste saamiseks, lähenedes stuupa asukohale lille ja lõhnaga, ta austab ja teeb ohverduse, kõndides ümber stuupa paremalt.

Sellise väärtusega tuleb ülema staatus tema juurde küsimata. Tema eluaeg ja edu suurenevad iseenesest ilma palvetamata.

Kõik vaenlased, röövlid ja vargad kaotavad ilma neid otsimata.

Kõik haigused ja halvad ended kaovad vaevata. Lojaalsed pojad ja tütred sünnivad palvetamata. Kõik inimese soovid täidetakse vastavalt tema meelele.

Kui on linnud või putukad nagu moskiitod, sipelgad jne, kes tulevad ajutiselt stuupa varju või astuvad väljaku murule, murtakse kõik ignorantsuse takistused, nad mõistavad ja ärkavad ignorantsuse pimedusest, koheselt sisenevad nad buda majja, et saada osa dharma rikkusest.

Veelgi enam inimeste puhul, kas nad saevad stuupa kuju või kuulevad selle kaja või selle nime või on selle varjus, kõik nende karma segajad hävitatakse, kõiki nende soove järgitakse.

Selles elus on neil rahu ja stabiilsus, tulevases elus sünnivad nad õndsal maal."

Sarvamangalam