Eesti Njingma kutsub osalema budismi entsüklopeedia täiendamisel !
Eesti Njingma Budismi Entsüklopeedia (ENBE) on toiminud aastast 2005 ning vajab nüüd abilisi - vabatahtlikke entsüklopeedia täiendamiseks ja uuendamiseks. Projekti autoril Vello Väärtnõul on alates 2012.aastast käsil väga mahukas Hiina Budismi Entsüklopeedia projekt ning iga abikäsi entsüklopeediate - nii eesti keelse kui inglise-hiina keelse entsüklopeedia arendamisel on teretulnud. 27-29 Septembril tutvustati Eesti Njingma andmebaase ka PNC (Pacific Neighborhood Consortium) teaduskonverentsil Macau ülikoolis, kus sel aastal olid peateemadeks andmebaasid ja informatsiooni edastamine avalikel veebilehtedel.
Kui soovid kaasa lüüa ENBE arendamisel, võta julgesti ühendust meie administraatoriga: admin@chinabuddhismencyclopedia.com

Rännak ilma sihita Chögyam Trungpa

From Eesti Njingma Budismi Entsuklopeedia
Jump to: navigation, search


Buddha elu.jpg
Great temple at bode gyah.jpg


Vajrayana jõud ja maagia rajanevad teiste kasuks töötamisel.

SHAMATHA: tähelepanelikkuse harjutamine. See viib teadmise avanemisele. Avastatakse ego puudumine. Hakkavad arenema poolehoid ja hool teiste suhtes.

VIPASHYANA: teadmise harjutamine. Seostub formaalse õpetamisega, meditatsioonipraktikaga, meditatsioonijärgse tegevusega.

Huvi ja poolehoiu arendamine. Kindlustab ühenduse meditatsiooni abil arenenud taibu (insight) ja igapäevase elamuse vahel: viib taibu igapäevaellu.

KARUNA: tähelepanu teistele, mitte endale, kaastunne.

Taip aitab meil leida ego puudumist, loobumist. Uurime ego põhjuseid jne. Arendame usku Buddhasse kui virgunu näitesse, dharmasse kui tema õpetusse, sanghasse kui praktiseerivatesse inimestesse, kes järgivad seda teed.

Vajrayana ühendab loobumise pühendumisega õpetajasse _teraapia võtete metodoloogiliseks aluseks: negatsiooni abil genereeritakse inimeses mõistmist kõigi maailma ilmingute erinevuse näivusest, mis on tingitud psüühika stereotüüpsest reaktsioonist maailmale.

Teraapia abil püütakse muuta psüühikat paindlikumaks, et saabuks vahetu, eelarvamustevaba maailmataju. Niisuguse psüühilise muutuse tähistamiseks kasutatakse sageli kujundit “tee”.

Kujustamine peegeldab meeleseisundit. Jumalusi kujustatakse süütuse nimel.

1...3 yana'd on “madalam tantra”. Selle tantra võtab kokku ANUTTARA YOGA, mis on 1...3 yana kulminatsioon. Sild madalama ja kõrgema vahel. Rõhk on vastasmõjudel, mis on seotud meeleelunditega. On 3 tüüpi energiaid:

- NADI: kanal, kindel tee. Tajume maailma olemasolu.

- PRANA: nagu hobune, kes otsib ratsutajat; hobune, kes ratsutab maailmas olemas oleval energial (maailma radadel - NADI'l)

- BINDU: ratsanik (PRANA-hobuse ratsanik). Teadvuse tüüp: soov vaadata energia-aladesse (seotud tee-tundega). Ratsanik hoiab teed, hobune tema all lihtsalt liigub. Teadvus (BINDU) on reis läbi maailmaenergiate.

Võime tajuda maailma nende kolme kaudu ja käia seda teed. Ent ANUTTARA YOGA tasemel peame selle tee ületama. Hakkame end laiendama, tekib suurem avarus. Tee-tunne kaob.

Energia peitub mittekahesuses. Esmalt näeme energiat, seejärel mittekahesust: esmalt ilmub terav visioon, seejärel vari selle ümber. Leitakse, et kahtlus on edasiliikumise osa (kas ma olen olemas või mitte?).

MAHA ATI: viimane yana, tee algus ja lõpp. Täieliku avatuse tunne. Maailm on alasti. Näeme olemust, muutume lapselikuks. “Mitte dharma, vaid kõik dharmad”. Mingis mõttes on see suur nali ja suur teade. “Pöörane tarkus” (crazy wisdom): teab, kuidas pesta hambaid jne. See tekib siis, kui on olemas mõistmine asjadest ja nende funktsioonidest. Pöörasus on kõrgeim mõistlikkus, jõud, maagia. Pöörasuse omadused: kartmatus, otsekohesus (bluntness) - improviseerimine.

link