Eesti Njingma kutsub osalema budismi entsüklopeedia täiendamisel !
Eesti Njingma Budismi Entsüklopeedia (ENBE) on toiminud aastast 2005 ning vajab nüüd abilisi - vabatahtlikke entsüklopeedia täiendamiseks ja uuendamiseks. Projekti autoril Vello Väärtnõul on alates 2012.aastast käsil väga mahukas Hiina Budismi Entsüklopeedia projekt ning iga abikäsi entsüklopeediate - nii eesti keelse kui inglise-hiina keelse entsüklopeedia arendamisel on teretulnud. 27-29 Septembril tutvustati Eesti Njingma andmebaase ka PNC (Pacific Neighborhood Consortium) teaduskonverentsil Macau ülikoolis, kus sel aastal olid peateemadeks andmebaasid ja informatsiooni edastamine avalikel veebilehtedel.
Kui soovid kaasa lüüa ENBE arendamisel, võta julgesti ühendust meie administraatoriga: admin@chinabuddhismencyclopedia.com

Songyuan Chongyue

From Eesti Njingma Budismi Entsuklopeedia
Jump to: navigation, search


Songyuan chongyue.gif


Songyuan Chongyue (1132- 1202; j.k. Shogen Sugaku) oli Mian Xianjie (1118-

1186; j.k. Mittan Kanketsu) õpilane, Wumen'i kaasaegne, Wumenguan'is esinevatest õpetajatest kõige hilisem. Jaapani Rinzai koolkonna esiisa.


Kaasus:

Songyuan olevat kasutanud oma õpilaste testimisel kolme küsimust, kaks neist

leiduvad selles gongan'is, kolmas oli "miks täielikult kirgastunud inimene ei suuda

vabaneda jalgu siduvatest punastest paeltest [s.o. oma kiindumustest ja muust

siduvast]", kuid ükski ta õpilastest polevat osanud nendele vastata ja Songyuan

suri, ilma et oleks leidnud õpilast, kellele dharmat edastada.

Alles 30- 40 aastat hiljem olevat ilmunud talle vääriline järglane (Yamada 1990: 99).

tugev inimene – see võib olla metafoor suure kirgastumise saavutanud inimese

kohta, kellel peaks olema võimalik teha mida tahes (Sekida 1996: 76).

ei jaksa... jalgagi tõsta – seda võib tõlkida ka "ei suuda jalule tõusta" (vt. MMK 1996: 91; Hirata 1979: 84) või "ei

suuda oma jalgu üles tõsta"


Wumen:

kuid kedagi polnud seda vastu võtmas – viide sellele, et Songyuan'i õpilased ei suutnud ta esitatud küsimustele

vastata.


Luuletus:

Lõhnava Vee mere – India (budistliku) mütoloogia järgi ümbritses see maailma keskpunktis asuvat Sumeru mäge

(MMK 1996: 91).

nelja Dhyana taevast – budistliku mütoloogia järgi "kujude sfääris" (skr. rupadhatu) asuvad neli taevast.

Arvati, et inimesed võivad chan'i praktiseerides pääseda "ihade sfäärist" (skr. kamadhatu) ja sündida uuesti

Dhyana taevas (MMK 1996: 91; Hirata 1979: 84).


link